UZALEŻNIENIA-MEDIA
Wydawnictwo Archidiecezji Lubelskiej Gaudium
Autor: Joanna Chwaszcz, Małgorzata Pietruszka, ks. Dariusz Sikorski SDS
ISBN: 8389659123
Format: 105x165mm
Stron: 191
Rok wydania: 2005
Oprawa miękka
Książka koncentruje się na analizie psychologicznej mechanizmów oddziaływania mediów na człowieka oraz konsekwencjach ich nadużywania.
Uzależnienie od środków masowego przekazu ma charakter psychiczny, a jego skutki ujawniają się we wszystkich sferach funkcjonowania człowieka.
Książka przedstawia funkcje poszczególnych mediów i specyfikę ich oddziaływania, przybliża rolę środków masowego przekazu w kulturze, ukazuje istotę uzależnienia od mass mediów i kryteria diagnostyczne ułatwiające rozpoznanie go, charakteryzuje fizyczne, psychiczne i społeczne szkody wywołane nadużywaniem mass mediów i uzależnieniem od nich, zawiera propozycje oddziaływań profilaktycznych skierowanych do nadawców i odbiorców przekazów medialnych oraz rozprawia się z mitami i błędnymi przekonaniami na temat roli mediów w życiu społecznym.
Wstecz