Co dzieci wiedzą o twórczości i tworzeniu?
Wydawnictwo Petrus
Autor: Witold Ligęza
ISBN: 978-83-7720-319-4
Format: 145x200mm
Liczba stron: 278
Data wydania: lipiec 2017
Rozwój reprezentacji poznawczej twórczości u dzieci w wieku od 4 do 10 lat
Reprezentacje poznawcze to jedno z podstawowych pojęć psychologii poznawczej. Zgodnie z teorią Anette Karmilof-Smith, w trakcie rozwoju poznawczego, reprezentacje świata ulegają przekształceniom, ewoluując od poziomu ukrytego, do treści całkowicie świadomych i werbalizowalnych.
Autor książki próbuje odpowiedzieć na pytanie, jak zmieniają się umysłowe reprezentacje twórczości u dzieci w wieku od 4 do 10 lat. W badaniach obejmujących testy wykonania (TCT-DP, oraz autorskie testy rysunkowe i test analogii) stosuje ilościowy wskaźnik RR, który pozwala na prześledzenie zmian rozwojowych reprezentacji poznawczych.
Wstecz